Una exposició per a descobrir el llegat, la història i el present de la seda valenciana.
El Museu de la Seda presenta una nova exposició que posa el foc en la història i el llegat de la seda valenciana, però sobretot en els qui han fet possible que aquesta tradició continue viva: els artesans.
Sota el títol «La indústria de la seda valenciana», la mostra dona visibilitat als fabricants de teixits de seda, hereus d'una tradició que es remunta a finals del segle XV, quan va nàixer el gremi de velluters.
Què vas a veure?
Gràcies a la cessió de peces per part de cases històriques, el recorregut t'ajudarà a entendre la importància cultural, artística i econòmica de la seda a la ciutat.
Entre els exposats hi ha tres casulles i una dalmàtica de gran valor, juntament amb diversos teixits d'Espolins de Garín.
També veuràs telas espolinades de Vives y Marí, com el «Luis XV» o «Blanca», a més de peces de la Compañía Valenciana de la Seda com els estrets «Valls» o el brocatell «Canastillo».
El recorregut es completa amb teixits signats per Bartual Tejedores, la Compañía Valenciana de la Seda i Sedica, juntament amb una selecció de passamaneria.
És una mostra pensada per a mirar de prop les teles, entendre els processos artesanals i reconéixer el treball de diverses generacions que han fet de la seda un dels grans símbols de València.
Vens?