Les comissions falleres trauen el folklore al carrer en el XXVIII Festival «Balls al Carrer» de València.
Torna el seguit de balls típics pels carrers i les places de València!
Estes danses tradicionals a ritme de dolçaina i tabalet tenen un caràcter ritual que està associat als dies de festa i són tot una demostració de ritme i coordinació.
Cada grup desfila en parelles vestides amb indumentària tradicional i prenen la forma del lloc on es balla: allargada si és en un carrer o redona si és en una plaça.
Així col·locats, seguixen el ritme del tabal i, quan comença a sonar la dolçaina, es van movent i desplaçant al son de la melodia.
L'horari per a gaudir de l'espectacle és de 10.00 a 13.30 h, amb fins a set comissions falleres actuant en cada jornada.
Amb «Balls al Carrer» tens una ocasió perfecta per a conéixer de prop l'indumentària valenciana i la música dels instruments típics de València.
I mira quantes dates per a fer-ho!
Calendari de «Balls al Carrer»
1 de febrer de 2026 – Plaça de la Reina
Plaça de Patraix
Doctor Gil i Morte-Doctor Vila Barberà
Santiago Rusiñol-Comte Lumiares
Baró de Sant Petrillo-L. Jovani
Cadis-Capellà Femenia-Puerto Rico
Major-Moraira-Nazaret
Azcárraga-Ferran el Catòlic
8 de febrer de 2026 – Plaça de Manises
Periodista Gil Sumbiela-Atzavara
Avinguda del Regne de València-Císcar
Marià Benlliure-Séquia de Tormos
Joan d'Aguiló-Gaspar Aguilar
Plaça de la Tenda
Palleter-Erudit Orellana
Nàquera-Lauri Volpi
15 de febrer de 2026 – Plaça dels Furs
Poeta Asins-Alegret-Puçol
Pobla de Valverde-II República Espanyola
Cadis-Dénia
Pare Santonja-Cardenal Benlloch
Arxiduc Carles-Músic Gomis
Calvo Acacio
Trinitat-Alboraia
Per ocasions no serà!