De l'1 al 19 de març, no et perdes el programa d'actes de les Falles de València. Seguix totes les nostres recomanacions per a gaudir com un autèntic faller de tots els esdeveniments, espectacles i monuments de les Falles.
La Crema, el dia que es cremen les Falles
Categories: falles.
ÀREA TURÍSTICA: Centre històric
La Cremà, el final que marca un nou començament de les Falles
La Nit de la Cremà és el 19 de març, dia de Sant Josep i del Dia del Pare. En aquesta última jornada de les festes, se’n despengen les Falles reduint a cendres tots els monuments fallers, tasca que duen a terme les falleres majors de cada comissió, que encenen la metxa per donar inici a la Cremà.
A les 20:00 h es cremen les falles infantils i a les 22:00 h les grans, amb excepció del primer premi de la Secció Especial i la falla de la Plaça de l’Ajuntament, que s’encendran respectivament a les 22:30 h i a les 23:00 h.
Veure com crema una escultura colorida de diversos metres d’alt és tota una experiència; igual que amb la mascletà, es pot gaudir de la Cremà de la falla de la Plaça de l’Ajuntament des d’un balcó amb vista privilegiada o a peu de carrer.
A la vetlada no falta la banda sonora: l’himne regional del Maestro Serrano, corejat per la multitud, és més que una cançó per als falleros i marca el moment en què acaben les Falles de l’any vigent i comencen les del següent.
Horari de la Cremà – Falles, 19 de març:
20:00 h. – Cremà de les falles infantils.
20:30 h. – Cremà de la falla infantil que ha obtingut el primer premi de la Secció Especial.
21:00 h. – Cremà de la falla infantil de la Plaça de l’Ajuntament.
22:00 h. – Cremà de totes les falles de València.
22:30 h. – Cremà de la falla que ha obtingut el primer premi de la Secció Especial.
23:00 h. – Cremà de la falla de la Plaça de l’Ajuntament.
Este és l'últim dels esdeveniments de les festes de San José a València, però hi ha molts més plans per a gaudir-les, consulta el programa, no et perdes res i viu les Falles amb intensitat!
Detalls
- Dates de l'esdeveniment
-
Des de:
19-03-2026
-
A:
19-03-2026
TAMBÉ ET POT INTERESSAR
Falles de València 2025. Descobreix tots els esdeveniments.
Programa d'Actes
falles
Programa d'Actes Falles 2026
falles
Calendari pirotècnic de les Falles 2026. Mascletaes i castells
falles
Espectacles pirotècnics nocturns a la Plaça de l'Ajuntament.
falles
Cavalcada del Ninot de les Falles 2026
música
Concurs del Cant de l’Estoreta Velleta 2026 en la Plaça del Carmen
exposició
Exposició del Ninot Falles
falles
La nit de la Plantà de les Falles
falles
Lliurament de premis de Falles
falles
Castells de focs artificials, mascletás nocturnes i Nit del Foc
falles
Ofrena de flors de la festivitat de les Falles
falles
Mascletà de les Falles en la Plaça de l'Ajuntament
falles
La Crema, el dia que es cremen les Falles
falles
Torna la Cavalcada del Foc, un espectacle únic
TAMBÉ ET POT INTERESSAR
Calendari pirotècnic de les Falles 2026. Mascletaes i castells
Descobrix el calendari d'esdeveniments pirotècnics de les Falles: mascletás, castells i espectacles de pirotècnia fan brillar de nit i de dia València des del 1 al 19 de març.
La Crida de les Falles 2026
Dóna la benvinguda a les Falles 2026 el 22 de febrer. Des de les imponents Torres de Serrans, la fallera major i la fallera infantil donaran el tret d’eixida a les Falles. I per acabar com cal, espectacle de llum i color.