Festa del 9 d'Octubre a València: agenda completa d'actes 2026

fuegos artificiales de fallas en el puente alameda
moros y cristianos
Fuegos artificiales Valencia
Fiesta 9 de octubre Valencia

Data

01/10/2026 - 09/10/2026

Lloc

València

Zona

Centre històric

Categoria

festes i tradicions

Viu un 9 d'octubre ple d'actes per a festejar l'entrada a València del Rei Jaume I

El 9 d’Octubre és el dia gran dels valencians, la jornada en la qual la ciutat recorda l'entrada triomfal del Rei Jaume I i celebra el naixement del poble valencià.  

Durant diversos dies la ciutat s'ompli de pólvora, mercats, música en directe i desfilades que Inunden els carrers de color. 

El millor? Que no et perdràs cap dels plans que porta davall del braç el 9 d’Octubre, perquè ací te els contem tots. 

De l'1 al 7 d'octubre

De 11.00 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 h – Jornada de portes obertes al Palau de la Generalitat 

Del 4 al 13 d'octubre

De 10.30 a 00.00 h – Mercat Medieval

Dels 6 als 8 d'octubre

De 20.00 a 00.00 h – Projecció audiovisual 360° sobre la façana de l'edifici – Palau de la Generalitat 

Dijous 8 d'octubre 

De 10.00 a 21.00 h – Exposició «La Nostra Senyera» – Saló de Cristall de l'Ajuntament 

Per primera vegada, la Reial Senyera i l'espasa de Jaume I es mostren juntes, coincidint amb el 750 aniversari de la mort del rei. 

A les 19.00 h – Concert de l'Orquestra de València i del pianista Carlos Apellániz – Palau de la Música – Gratuït fins a completar l'aforament

S'interpretaran peces de Manuel Palau, Eduardo Montesinos, Manuel de Falla i Maurice Ravel.

A les 19.00, 19.30 i 20.00 h – «Cant a la Senyera» a càrrec de la Coral Polifònica Valentina – Saló de Cristall de l'Ajuntament 

A les 19.30 h – «Mostra de Danses, Músiques i Cançons Valencianes» – Plaça de l'Ajuntament 

Participen en l'exhibició el Grup de Dansa de l'Alcúdia, el Grup de Danses d'El Piló i el Grup de Danses Arcud de la Vall d'Uixó, acompanyats per la Colla Va de Bó de Quart de Poblet. 

A les 21.00 h – Dansà popular – Plaça de l'Ajuntament – Amb inscripció prèvia a través de FFCV 

A les 23.30 h – Espectacle de pirotècnia – Pont de Monteolivete 

Divendres 9 d'octubre 

A les 12.00 h – Processó cívica i ofrena floral a Jaume I – Plaça de l'Ajuntament 

Ieix de la Plaça de l'Ajuntament amb el tradicional descens de la Senyera des del balcó consistorial. 

La Reial Senyera i l'espasa de Jaume I també faran el recorregut fins a la Càtedra on es celebra un Te Deum. 

Després d'això, la comitiva continua fins a la Plaça d'Alfons el Magnànim per a l'ofrena de corones de flors davant l'estàtua de Jaume I, abans de tornar a la Plaça de l'Ajuntament. 

A les 15.45 h – Baixada de Glòria – Plaça de l'Ajuntament 

Farà el recorregut invers a l'entrada de Moros i Cristians, amb eixida des de la Plaça de l'Ajuntament, passant pels carrers de les Barques, Poeta Querol i la Pau, fins a la Glorieta. 

A les 17.00 h – XXI Entrada de Moros i Cristians – Jardins de la Glorieta 

La desfilada va des dels Jardins de la Glorieta fins al carrer de Xàtiva, passant pel carrer de la Pau, Poeta Querol, les Barques, Plaça de l'Ajuntament i Avinguda Marqués de Sotelo.

 

No sonen gens mal estos plans, veritat? 

Celebra Sant Donís amb la millor mocadorà

Sant Donis cortado

 

El 9 d’Octubre, València celebra el seu dia gran i també Sant Donís, la festivitat més dolça per als enamorats. La tradició de regalar la mocadorà, un mocador ple de fruites, hortalisses i figures de passamà (massapà), naix d'una història que unix amor, enginy i tradició. Cada any, els forns i pastisseries omplin els seus aparadors de color per a mantindre viva esta costum centenària. Si vols sorprendre algú especial amb un regal autènticament valencià, esta és l'ocasió perfecta. Descobreix les pastisseries premiades enguany pel Gremi de Forners i Pastissers de València i troba la millor mocadorà per a celebrar Sant Donís amb el sabor més tradicional.

Consulta ací els forns guardonats

Informació pràctica

Data

01/10/2026 - 09/10/2026

Horari

Consulteu cada acte.

Tickets

Consulteu cada acte.

Com arribar

Pl. de l'Ajuntament, 1, 46002 València, España

Dates, horaris, zones i funcionament de les zones PMR

Pots utilitzar les zones habilitades junt amb un acompanyant per a disfrutar dels millors esdeveniments de la Gran Fira de València si tens mobilitat reduïda. Per a accedir a estos espais, només has de vindre amb temps i recordar que el teu acompanyant ha de posar-se darrere per a garantir la visibilitat de la resta d'usuaris.

Calendari d'esdeveniments amb zones PMR habilitades

  • 8 d'octubre a les 23:59 h – Castell de focs artificials – Pont de Montolivet – Zona PMR en el mateix Pont de Montolivet
  • 9 d'octubre a les 14:00 h – Mascletà (es recomana portar parasol o barret) – Plaça de l'Ajuntament – Zona PMR amb entrada pel carrer de la Sang
  • 9 d'octubre a les 17:30 h – Entrada de Moros i Cristians – Plaça de l'Ajuntament – Zona PMR amb entrada pel carrer de la Sang

Més informació accessible