Cada dijous a les 12:00 h a la Porta dels Apòstols de la Catedral de València, descobreix en primera persona una de les tradicions més antigues de València, declarada Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.
System messages
Categories: festes i tradicions.
ÀREA TURÍSTICA: Centre històric
El Diumenge de Rams, que enguany se celebra el 29 de març, marca l’inici de la Setmana Santa a València.
Esta jornada, de gran rellevància per a la comunitat cristiana, commemora l’entrada triomfal de Jesús a Jerusalem, quan va ser rebut amb rams d’olivera i palmes per la multitud.
Això es reviu simbòlicament en tota la ciutat mitjançant processons, benediccions i celebracions litúrgiques, moltes carregades d’un profund arrelament popular.
On?
Especialment als barris del Cabanyal i el Grau, on la Setmana Santa Marinera oferix un programa ple de fervor i tradició, però també a l’Església de Sant Joan de l’Hospital i a la Catedral de València.
Ací trobaràs l’agenda al complet.
A les 12.00 h – Missa per a xiquets.
A les 12.30 h – Processó de Rams.
A les 13.00, 19.00 i 20.30 h – Misses, l’última dedicada als jóvens.
A les 10.00 h – Benedicció, processó de Palmes i Rams i trasllat de la Imatge de l’Entrada de Jesús a Jerusalem a la Casa-Museu de la Setmana Santa Marinera Salvador Caurín i del Santíssim Crist Jacent des de la parròquia fins a la seua seu social.
A les 12.00 i a les 19.00 h – Eucaristia.
A les 19.45 h – Trasllat processional del facsímil del Sant Calze del Sopar a la seu social de la Germandat i del Santíssim Crist del Salvador i de l’Empara a la seu de la Germandat del Santíssim Crist dels Afligits.
A les 8.30 h – Arreplega de personatges bíblics de la Confraria de Granaders de la Santíssima Verge dels Dolors Coronada.
A les 9.40 h – Processó de germandats i confraries.
A les 10.00 h – Concentració de totes les germandats i confraries a la plaça de Jesús de Medinaceli.
A les 10.45 h – Trasllat del Santíssim Crist de la Palma des de la parròquia fins a les Reials Drassanes.
A les 11.00 h – Benedicció de Palmes i Rams i processó.
A les 12.00 h – Eucaristia.
A les 13.00 h – Trasllat de Nostra Senyora dels Dolors al local social.
A les 19.00 h – Eucaristia i processó presidida per la Imatge Titular.
A les 10.30 h – Benedicció de Palmes i Rams i processó.
A les 12.00 h – Celebració de la Santa Missa.
A les 8.00 h – Arreplega de la bandera i personatges bíblics per la Reial Confraria de Granaders de la Verge de la Soledat.
A les 9.30 h – Concentració de totes les germandats, confraries i corporacions a la parròquia cap al Mercat del Cabanyal.
A les 10.00 h – Benedicció i processó de Palmes i Rams.
A les 12.00 h – Eucaristia, processó i trasllat de la Imatge Titular al local social.
A les 19.00 h – Eucaristia i processó en honor a Jesús Natzaré.
A les 21.00 h – Recepció, al local social de la Germandat del Santíssim Crist dels Afligits, de la Imatge del Santíssim Crist del Salvador i de l’Empara.
A les 10.30 h – Trasllat de la Creu Reliquiari des del seu local social fins a la plaça de l’Església de Ntra. Sra. dels Àngels.
A les 10.45 h – Benedicció de Palmes i Rams a la plaça de l’Església de Ntra. Sra. dels Àngels i processó.
A les 13.00 h – Eucaristia.
A les 18.00 h – Benedicció i trasllat d’imatges als domicilis dels confrares agraciats.
Com veus, l’agenda ve carregadeta de plans.
El millor és que tries una zona al matí i una altra a la vesprada, que vingues amb temps de sobres i que no se t’oblide la palma o el ramet d’olivera per a la benedicció, que és el moment estrela del dia!
Pots aconseguir la teua palma del dijous 26 al dissabte 28, entre les 8.00 i les 20.00 h a la plaça del Mercat i el mateix diumenge a la plaça de la Reina, de 8.00 a 14.00 h.
N’hi ha de diverses grandàries —d’entre 5 centímetres i 4 metres i amb preus que van de 3 a 20 €— a les parades de Viveros La Palmera, una empresa familiar que porta diverses generacions cultivant i trenant palma blanca.
29-03-2026
29-03-2026
Gratuït.
Cada dijous a les 12:00 h a la Porta dels Apòstols de la Catedral de València, descobreix en primera persona una de les tradicions més antigues de València, declarada Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la UNESCO.
Vine a celebrar el Diumenge de Rams en diferents punts de València i descobrix quines són les figures per les quals sentim devoció els valencians.
València s’ompli d’altars on els xiquets representen els «miracles» en el Dia de Sant Vicent Ferrer, patró de la Comunitat, del 12 al 28 d’abril.